USA og Konkurranse

Den 24 april s skule jeg og cheerleading laget mitt (OCT galaxy shine) reise til USA. Vi skulle stille i en konkurranse som heter Worlds, det er en av de strste konkurransen for klubblag innen cheerleading. Worlds er som VM for klubblag. Dette skulle da bli min frste tur til USA og Worlds noen gang. Flyet vrt gikk fra Gardermoen kl15 p mandagen. Vi hadde en mellomlanding p Island, fr vi fly videre til Orlando. Konkurransen ble holdt i ESPN parken i Orlando. Flyturene tok ca. 10 timer til sammen. Det var leid inn et kjempe stort hus som vi skulle bo i, huset hadde totalt 13 soverom. Det var dobbelt senger p alle rommen unntatt to rom som hadde to kyesenger i hvert rom. Det var noen rom som hadde 2 dobbelt senger i seg. Jeg sov p et rom med 2 dobbelt senger sammen med 3 venninner fra laget. Huset hadde ogs et stort kjkken og spisebord med plass til hele laget. Det var et lite treningsrom og en stor basketball hall inni huset. Vi hadde en liten minigolf bane i hagen og en stor golfbane utenfor huset. Det var ogs et stort basseng i hagen med sklie. Vi hadde ogs med oss noen voksene p turen, mammaen min var med sammen med 4 andre voksene som ogs hadde barn p laget. Vre 2 trener var ogs med. Nr vi frst hadde greid komme oss til huset ble de fleste helt sjokket over hvor stort det var, det var helt sykt hvor stort huset var. De fleste var ganske slitne etter den lange flyturene, jeg greid ikke sove p hele flyturen og var d sliten.

Den frste dagen sto jeg overraskende tidlig opp, jeg og venninna mi var de frste til  hoppet i bassenget. Store deler av denne dagen brukte vi p bade og sole oss. Vi hadde ogs en trening i hagen utenfor huset. Vi gikk gjennom de forskjellige kastene og stuntene vi hadde i rutinene. Vi gikk ogs gjennom pyramiden noen ganger. Nr treningen var ferdig gikk vi og dusja fr vi skulle p walmart. Jeg kjpte ikke s mye p walmart. Jeg endte opp med kjpe en pakke oreo, pringles og en bl getoraid (det er nesten som powerade), det var flere p laget som kjpte store poser med mat og drikke. Det var helt uvirkelig vre p walmart for frste gang, det fltes som uendelig butikk med alt du kunne tenke deg. Nr alle var ferdig, s dro vi tilbake p huset. Vi hadde leid 5 store biler med plass til 8 personer i hver bil, bilen jeg satt i mesteparten av turen var en slv GMC. Nr vi kom tilbake fra turen s spiste vi og slappet av, vi skulle ganske tidlig til ESPN parken dagen etter s de fleste la seg ganske fort.

Neste dag s skulle vi reise fra huset kl10 for ha frste trening i ESPN parken, som er der konkurranse blir hold. I ESPN parken er det 4 av hallen som blir brukt til denne konkurransen, det er en hoved hall som er den strst. Det er en litt mindre som heter Josten center, det er hallen vi konkurrerte i dag 2. Det er ogs 2 mindre haller som var north and south tents som var telt som var satt opp p en av fotballbanene. Det var i en av teltene vi skulle ha trening og konkurrere i p sndagen, som er frste dag vi konkurrerte. Vi varmet opp og kjrte noen av stuntene p gresset utenfor, nr vi kom inn i hallen s kjrte vi turnen vi hadde i rutinen. Vi fikk ogs gtt gjennom hele rutinen flere ganger. Nr treningen var ferdig skulle vi dra til en av Disney parkene. Vi skiftet og satt oss i bilene. Vi kjrte innom en subway for kjpe oss noe mat fr vi dro til Animal Kingdom. Vi fikk noen timer inne i animal kingdom, det var en blanding av dyrepark og tivoli. Vi fikk sett p flere forskjellige dyr og prvd noen av karusellene. Dessverre fikk vi ikke dratt p safarien som var der, vi hadde ca 30 minutter fr vi skulle dra tilbake p huset og vi hadde et hp om at vi akkurat kunne rekke det. Da vi sto i k til safarien fikk vi beskjed over hyttalerene at et dyr hadde stelt seg veien og at ventetiden ville bli ekstra lang. Vi mtte dessverre g ut av ken, men vi fikk gtt innom noen suvenirbutikkene fr vi gikk ut av parken. Jeg kjpte meg en rosa stitch, jeg syntes den var super st og jeg er veldig glad i rosa s da mte jeg jo bare ha den med meg. Vi dro tilbake til huset og de fleste var ganske utslitt etter en lang dag. Det ble laget et mat p huset, men de fleste gikk ganske fort til sengs den dagen.

P torsdagen s kunne vi sove s lenge vi ville, de fleste brukte starten av dagen p s bade og sole seg, litt sener p dagen s skulle vi ut p shopping. Det frste shoppingsentre vi reiste til var The Florida mall, som er en av de strste kjpesentrene i Florida. Etter en noen timer p kjpesentret og med en litt tynnere lommebok, reiste vi tilbake til ESPN parken for se p landslaget. Det var frste konkurranse dag for begge landslagene vre. Frst var det coed landslaget som skulle p matta (det er landslaget som har gutter og jenter), en stund etter kom all girl landslaget(landslaget med bare jenter). Begge lagene kjrte ganske bra. Coed landslaget kom ikke med til dag 2, det er var bare de 6 beste lagene i coed som fikk konkurrere p finaledagen. All girl landslaget kom p en 6.plass et dag 1 og var med til finaledagen. Nr vi var ferdig med se p landslagene s ville de fleste ut og shoppe mer, s vi reiste videre til et annet kjpesenter som het Mall at Millenia. Vi fikk noen flere timer shoppe p og litt mere penger ble brukt opp. Jeg elsker jo shoppe s dette var en sykt bra dag for meg.

Dagen etter var en litt roligere dag, vi dro p outlet og shoppet. Etter vi var ferdige p outleten dro vi igjen til ESPN parken for heie p all girl landslaget som kom videre til finale dagen. De kjrte en mye bedre rutine denne dagen en det de gjorde frste dagen, og fantastisk nok greide de komme seg opp p en 4 plass. Det er selvflgelig litt kjipt med en 4.plass men det er veldig bra komme ditt fra en 6.plassen som de fikk dag 1. Nr vi var ferdig med se landslagenes premieutdeling s reiste vi tilbake til huset. VI spiste og slappet av resten av dagen.

Lrdagen hadde vi trening i en TopGun hall. TopGun er en av de strste klubben i USA, det er ogs en av de mest kjente i hele verden. Vi hadde trening med to andre norske lag, et som vi konkurrere mot og et lag som konkurrere i en kategori over oss. I vr kategori konkurrerer vi mot to andre norske lag (Charmers og Diamonds), det var totalt 5 norske lag med i Worlds. De to andre konkurrerte i kategorien over oss. Etter en god trenings kt i TopGun hallen s var det tilbake p huset og slappe av. Vi skule konkurrere dagen etter p sa det var viktig at alle fikk i seg mat og lagt seg tidlig.

Sndag er frste konkurranse dag, vi fikk streng beskjed om at det ikke var noe bading eller soling denne dagen, vi mtte vre fult opplagt og klare for konkurrere. Fr vi reiste fra huset s mte vi, fiksa all sminke, hr og skjrtet til drakten skulle vre p. Vi reiste i god tid til hallen. Vi varmet opp p gresset utenfor hallen, vi prvde gjre ting mest mulig likt snn vi hadde gjort det de dagene vi trente. Vi gjorde stunt, kast og pyramide ute p gresset. Nr vi var ferdig med oppvarmingen ute p gresset, skulle vi skifte til drakt toppen og g mot hallen vi skulle konkurrere i. Vi hadde ogs 10 minutter oppvarming p en matte inni teltet fr vi gikk ut p konkurranse matta. Nr all oppvarming var ferdig s var det bare konkurransen som var igjen, jeg kjente nervene ganske godt. Jeg hadde bare vrt flyer siden hst og n skulle jeg st p matten i Worlds det var en helt syk flelse. Jeg er p min 5 sesong med cheerleading n og jeg har stilt i konkurranser bde i inn og ut land men aldri i en s stor konkurranse som dette. Nr du hrer speakeren roper opp navnet p laget og du gr ut p matten og du fler alle menneskene i salen ser p deg. Det er en helt syk flelse, nesten umulig forklare. Det var flere andre norske som satt foran matten, det var veldig betryggende hre noen norske stemmer fr musikken ble sltt p. Nr musikken kom p s glemte jeg nesten nervene og jeg koste med masse p matta. Jeg gjorde ingen store feil i lpet av rutinen, laget kjrte et ganske bra rutine vi hadde totalt 2 "feil" i rutine som vi fikk trekk for. Treneren vre virket super fornyde med kjringen vr og vi var selv ganske fornyde. Etter konkurransen s s vi p et annet norsk lag som kan nesten rett etter oss. S dro vi tilbake p huset for spise og slappe av, alle de 3 norske lagene vi vr kategori kom videre til dag 2. Vi kom p en 35. plass av totalt 44 lag. Vi stilte med en ganske mye letter rutine en de beste lagene. Vi er jo egt vandt til stille i kategorien over her i Norge, men vi stilte da i level 5 nr vi var med i Worlds. P kvelden reiste vi til Magic Kingdom, som er en av Disney parkene i Orlando. Vi var det bare for se fyrverkeriet over slottet og s dra hjem igjen. Vi mtte legge oss ganske tidlig denne dagen ogs, vi skulle konkurrere sykt tidlig p mandagen.

Konkurranse dag 2, da var det bare s sette p vekkeklokka, vi hadde konkurranse tid 9:50, da skulle vi vre klare bak konkurranse matta. Alle mtte st opp tidlig for spise frokost, sminke oss og fikse hret. Vi reiste med godt tid til hallen, vi gjorde ting ganske likt som dagen fr. Vi varmet opp det vi kunne p gresset utenfor, fr vi gikk inn p oppvarmings matten. Vi skulle konkurrere i en litt strre hall i dag. Jeg viste ikke hvordan det kom til se ut nr vi gikk inn p matta, det var en litt ekkel flelse. Laget kjrte litt drligere en det gjorde p dag 1, vi hadde totalt 4 "feil" som vi fr trekk for. Etter konkurransen stuntet vi og tok en del bilder, vi tok ogs bilder med et annet norsk lag. Vi dro hjem til huset etter konkurransen og dusjet og ordnet oss, fr vi dro ut til enda en av Disney parkene. Denne ganger reiste vi til Hollywood studios. Jeg ble egt ganske skuffet over parken det var to attraksjoner som vi prvde i parken, Rock 'n' Roller Coaster og Tower of Terror het dem. Vi tok frst Rock 'n' Roller Coaster som er en berg og dal bane, den var ganske bra men bare veldig kort med veldig lang tid i k. Tower of Terror var veldig bra, det var ikke s lang k og selve karusellen varte mye legere. Det var ogs en historie med hele karusellen. Dessverre begynte det regne mens vi var i parken, men vi fant oss et sted spise med god mat og drikke til regnet gikk bort. Jeg og venninna mi gikk selvflgelig innom en suvenirbutikk, der kjpte jeg en snn bamse putte som ser ut som Simba fra Lvenes konge. En av jenten p laget hadde bursdag den dagen s vi hadde ordnet til et lite suprise party for henne hjemme p huset. Det var lagd muffins og kjpt inn masse godteri. Vi hadde hengt opp en pinjata i basket ball hallen. Vi hadde det kjempe gy og vi kunne endelig vre oppe s lenge vi ville. Vi mte pakke litt s vi var klare til reise hjem dagen etter.

Tirsdag var dagen vi skule reise hjem. Det hadde vrt en helt sykt bra tur. Vi dro til flyplassen i Orlando og fly til Island s videre hjem til kalde Norge. Vi hadde kjempe fint vre store deler av turen, vi hadde ca. 36 grader mesteparten av turen. Jeg hper virkelig jeg kan f vre med p en tur til som dette. Jeg er helt sikker p at dette har vrt de beste dagene i mitt liv s langt. Tusen takk for en fin tur.

Tenke jeg skule ta med noen bilder fra turen:

Dette var frste turen til ESPN parken.

Det store treet som var inni Animal Kingdom

Dette er bilder fra treningen vi hadde utenfor huset.

Litt av det jeg shoppa frste shopping dag.

​​

Fra treningen I Top Gun hallen, sammen med de to ander norske lagene.

Detter er fra fyrverkeriet i Magic Kingdom parken.

Dette er bilder vi tok etter konkurransen dag 2 (det er jeg som flyr p dette bilde)

Dette innlegget ble kanskje litt langt men hper det var interresant lese.